5 Temmuz 2012 Perşembe

Etkileşimli tahtalarda pratikte sadece Windows var

Geçen hafta bir hışımla gidip F@tih için liselere kurulan etkileşimli tahtalara bakıp Etkileşimli tahtalarda Pardus logolu Debian var diye yazmıştım. O zaman amacım Pardus'un paket yönetim sisteminin değişip değişmediğine bakmaktı. Aradan geçen bir haftada bu konuda çokça yazılıp çizildi. Aslında olaya Pardus açısından bakılmadığı zaman 600.000'den fazla sınıfta bir özgür işletim sisteminin çalışması sevinilecek bir şey. Ama eğer gerçekten çalışacaksa!

Pardus'la ilgili getirilen eleştirilerden biri de etkileşimli tahtada boot ekranında (grub ekranında) dokunmatik ekranın çalışmadığı ve sadece öntanımlı işletim sisteminin açıldığı yönündeydi. Bana geçen hafta Pardus'un yeni halini gösteren arkadaş işletim sisteminin kullanılmasına yardımcı olur diye klavye taktığında boot kısmını nasıl geçtiğine dikkat etmemiştim. Pardus'un yapamadığı söylenen işletim sistemi önyükleyicisinde dokunmatik ekranı çalıştırma işini Windows'un o berbat önyükleyicisinin nasıl yaptığına bakmak için bugün tekrar gittim aynı okula.

Sonuç; tam bir hayal kırıklılığı oldu. Etkileşimli tahtalarda Windows'un önyükleyicisinde Pardus'u seçbilmek için mutlaka bir klavye gerekiyor, dokunmatik ekran çalışmıyor o aşamada. Öğretmenlerin yanlarında birer klavye taşımaları mümkün olmayacağından (klavye takılan bölüm de kilitli ayrıca) aslında pratikte Windows'tan başka bir işletim sistemiyle hiç açılmayan tahtaların sayısı hiç de az olmayacak. Benim konuştuğum öğretmenler tahtaları sadece Windows ile açmışlardı.

Bence etkileşimli tahtalarda iki işletim sistemi birden bulundurmanın pratikte hiç faydası yok. İlk sırada hangisi varsa o kullanılıyorsa, ikinciyi açmak için mutlaka kilitli kasayı açıp klavye takmak gerekiyorsa ikinci işletim sisteminin diskte yer kaplamasının ne anlamı var?

Çocuklarımızın üniversiteye kadar bütün eğitim hayatlarında karşılarında duracak tahtada Windows'u görmek zorunda olmaları berbat bir durum bence. Bu tahtalarda tek işletim sistemi olacaksa o Linux olmalı (hangisi olursa olsun windowstan iyidir), iki işletim sistemi olacaksa mutlaka varsayılan olarak Linux'tan açılmalıdır.

6 yorum:

  1. Merak ediyorum ama Windows'u bulundurma amacı Fatih projesinde nedir ?

    YanıtlaSil
  2. Böyle akçeli işlerde genelde bal tutan parmağını yalar. Ondandır.

    YanıtlaSil
  3. Bizim fakültedeki bilgisayarlarda Windows XP'nin yanında Pardus 2008 yüklüydü. Bir iki sefer ben kullandım, bazı kurulumlar dağılmıştı zaten oraya hiç girmiyorum da; beni Pardus kullanırken gören arkadaşlar ne biçim bilgisayar bu diyorlardı.

    Bu da o hesap şimdi. Hiç açılmayacak, kullanılmayacak bir Debian(ya da Pardus deyin siz) olacak o tahta denen cihazlarda. Boş iş yani...

    YanıtlaSil
  4. İşin kötü tarafı, tabletli eğitimin normal eğitime göre çok da bir şey katmadığını söylüyorlar şu anda araştıracılar, özellikle Amerika'da. Eğer Amerika'da bu söyleniyorsa, ülkemizde iyi eğitilmemiş ki muhtemelen tahtayı kullanamayacak hocalarla, tableti eline aldığı andan itibaren oyun aracı olarak görüp ve üstüne oyun oynayamayacağını gören öğrencideki hayal kırıklığı ile ve dahi saymaya üşendiğim birçok sebepten; başlarda bu projeye sıcak bakmama rağmen şu sıralar soğumuş durumdayım.

    Windows karşıtı değilim, lakin Pardus'un ana sistem olması 'Ulusal işletim sistemi' imajını perçinleyebilirdi. Yoksa zaten öğrencinin işletim sistemi ile çok da alakası olmayacak. Bu sebeple, bu işletim sistemi kısmına çok da takılmamak lazım. (Bence)

    YanıtlaSil
  5. Bir lisanslama oyunu bu arkadaslar.. ms alternatif kullanilabilecek olmasindan dolayi muhakkak fiyat indirmistir tabi milli egitim tarafinda biraz vatanini dusunenler varsA

    YanıtlaSil
  6. Ücretsiz sunulan bir yazılıma cevaben "Çok az ödüyoruz zaten" diyen yöneticilerden başka bir şey beklemek hata olurdu zaten.

    YanıtlaSil

Ayı Dağı - Andrew Krivak

Duvar'da dünyada tek sağ kalan kadının hikayesini okuduktan sonra Ayı Dağı'nda (dünyaya her ne olduysa artık) hayatta kalan iki kişi...